Προσωπικά εργαλεία

Διεθνής συνάντηση στο Όσλο για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας

Ο Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού κ. Γ. Μόσχος συμμετείχε σε διεθνή συνάντηση εμπειρογνωμόνων που διεξήχθη στο Όσλο στις 27 και 28 Ιουνίου με θέμα την αντιμετώπιση της βίας στο σχολείο, εκπροσωπώντας το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Συνηγόρων του Παιδιού. Η συνάντηση διοργανώθηκε από το γραφείο της Ειδικής Εκπροσώπου του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για θέματα Βίας σε βάρος των Παιδιών, το Συμβούλιο της Ευρώπης και τη Νορβηγική Κυβέρνηση.

Στη συνάντηση, στην οποία έλαβαν μέρος 55 εμπειρογνώμονες από διάφορες χώρες του κόσμου, έγινε ανταλλαγή απόψεων, εμπειριών και προτάσεων, με προοπτική τη διαμόρφωση ισχυρότερης στρατηγικής τόσο από τον ΟΗΕ όσο και από το Συμβούλιο της Ευρώπης, για την προστασία των παιδιών από τη βία στο χώρο του σχολείου.

Δείτε το πρόγραμμα της συνάντησης εδώ.

Κατά την παρέμβασή του ο κ. Μόσχος αναφέρθηκε στον θεσμικό ρόλο των Συνηγόρων του Παιδιού γενικότερα, αλλά και στις ειδικές δράσεις του Συνηγόρου στην Ελλάδα, για την αποτύπωση καλών πρακτικών και την διατύπωση προτάσεων στο πεδίο της πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας ανάμεσα σε μαθητές στα σχολεία. Τόνισε δε την ανάγκη να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, στη βιωματική εκπαίδευση των μαθητών σχετικά με τα δικαιώματα και τις ευθύνες τους, στη διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας, κατανόησης και επικοινωνίας στις σχολικές κοινότητες και στη συμμετοχή των μαθητών στο σχεδιασμό σχετικών παρεμβάσεων και στην έμπρακτη επίλυση συγκρούσεων. Ανέφερε επίσης ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η υποστήριξή τους από κοινωνικές υπηρεσίες και ειδικούς ψυχικής υγείας, είναι κρίσιμα στοιχεία για την αποτελεσματική ενεργοποίησή τους με στόχο την προστασία των παιδιών από κάθε μορφή βίας. Διαβάστε την ομιλία του κ. Μόσχου εδώ.

Σημειώνεται ότι το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Συνηγόρων του Παιδιού, σε συνεργασία με το Δίκτυο Εφήβων Συμβούλων των Συνηγόρων, προετοιμάζεται να απευθύνει τόσο σε διεθνείς οργανισμούς όσο και στις κυβερνήσεις σειρά θεσμικών προτάσεων στις οποίες, μεταξύ άλλων, θίγονται θέματα σχετικά με την εκπαίδευση και τη βία στη ζωή των παιδιών.